پنجره ی هوشمند
البته این تنها انگیزه کریم لو نیست او با این کار قصد دارد با سیستم و نحوه کار خودروهای مختلف آشنا شود تا بتواند یک خودروی تلفیقی بسازد. «من روی طراحی خودرویی کار می کنم که بتواند به راحتی در مسیرهای پر از مانع حرکت کند، الان ما خودروهایی با دو دیفرانسیل و شاسی بلند داریم که مناسب این مسیرها هستند اما بازهم این خودروها در میان ماسه، گل و آب گیر می کنند من می خواهم یک جک یا بیل مکانیکی برای آنها درست کنم تا در هیچ جایی گیر نکنند.»
کریم لو تا به حال چندین اختراع نیز داشته و آنها را به ثبت رسانده است، یکی از اختراع های او پنجره هوشمند است: «این پنجره را طوری طراحی کرده ام که زمانی که میزان گازهای مضر در خانه زیاد شد به صورت خودکار و با موتورهایی که دارد پنجره را باز کرده و هوای بیرون را به داخل خانه می فرستد.»
گواهینامهء دردسرساز
آقای رکورددار برای گرفتن هرکدام از گواهینامه هایش زحمات زیادی کشیده است. او برای یادگرفتن رانندگی با ماشین های راهسازی به بیرون از شهر و محل هایی می رفته که این ماشین ها مشغول به کار بودند: «می رفتم از راننده های آنها می خواستم به من آموزش دهند بعضی از آنها از من پول می گرفتند اما برخی ها هم رایگان به من آموزش می دادند.
اما قسمت سخت تر ماجرا مربوط به زمانی می شد که باید خود داوطلب ها برای آزمون، ماشین تهیه می کردند و آن را به نزدیکی های محل آزمون منتقل می کردند.»
به گفته کریم لو مشکل ترین گواهینامه ای که او تا به حال گرفته، گواهینامه ماشین بابکت بوده است: «این خودروی کوچک، فرمان، کلاچ و ترمز ندارد و باید آن را به وسیله دستگیره هایی که دارد هدایت کرد. برای گرفتن گواهینامه این خودرو، بیشتر از سه ماه وقت گذاشتم.»
آقای رکورددار بیشترین آمار ردشدن در آزمون های عملی گواهینامه هایش را هنگام گرفتن گواهینامه پایه یک تجربه کرده است: «گرفتن گواهینامه بابکت واقعا مشکل بود و به نظر من از گرفتن پایه یک هم مشکل تر است، هرچند که من برای گواهینامه عملی یا همان آزمون تپه پایه یک، 12بار امتحان دادم تا سرانجام قبول شدم. گرفتن این گواهینامه حدود یک سال زمان برد.»
یکی دیگر از گواهینامه هایی که کریم لو تا به حال موفق نشده آن را به دست بیاورد گواهینامه ماشینی است که برای کارگذاشتن لوله های بزرگ نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد: «وقتی فهمیدم نمونه ای از این خودرو را برای تعمیر به اصفهان آورده اند به آنجا رفتم و هر طوری بود طرز کار با آن را یاد گرفتم بعد در تهران آزمون آیین نامه آن را با موفقیت پشت سر گذاشتم. حالا هم درخواست کرده ام برای آزمون عملی با این ماشین، مرا به اهواز ببرند اما راهنمایی و رانندگی هنوز با این درخواستم موافقت نکرده است.»
خانوادهء نمونه
یکی دیگر از نکات جالب زندگی کریم لو نحوه تحصیل در خانواده آنهاست. آقای رکورددار متاهل است و دو فرزند دختر دارد. او درباره خانواده اش می گوید: «نکته جالب ماجرا اینجاست که اعضای خانواده من هرکدام در یک مقطع تحصیلی درس می خوانند. دختر کوچکم در مقطع ابتدایی، دختر بزرگم راهنمایی، همسرم دبیرستان و خودم هم که دانشجو هستم.»
همین ماجرا باعث شده خانواده کریم لو، برنامه ریزی خاصی برای درس خواندن داشته باشند: «در خانه ما همیشه ساعت 6 عصر تا 9 شب وقت درس خواندن است برای همین ما ساعت هایمان را کوک می کنیم تا همیشه در این ساعات درس بخوانیم. هر وقت هم فرصت پیدا کنیم. با هم زبان انگلیسی تمرین می کنیم».
مواقعی هم که فصل امتحانات است کریم لوها بیشتر از پیش درس می خوانند: «موقع امتحان، همگی 4 صبح از خواب بیدار می شویم و تا ساعت 6 درس می خوانیم بعد از آن به پارک نزدیک خانه مان می رویم و ورزش می کنیم.»
مرکزی برای همه گواهینامه ها
حسین کریم لو ایده ای هم برای احداث یک مرکز بزرگ آموزش رانندگی دارد. «اگر شرایطش فراهم شود می خواهم انواع و اقسام خودروها را تهیه کرده و آنها را در مرکزی جای دهم تا بتوان طرز کار هر خودرویی را در آن به داوطلبان آموزش داد، اگر سرمایه گذاری پیدا شود می خواهم یک مرکز بزرگ درست کنم تا هر شخصی که خواست هر نوع گواهینامه ای بگیرد به آنجا برود و برای گرفتن گواهینامه دردسر نکشد. وقتی ما انواع ماشین ها را یکجا جع کنیم آنهایی که می خواهند گواهینامه بگیرند سرگردان نمی شوند. برای همین به دنبال سرمایه گذار می گردم».
++ با این که مطلب طولانی بود ولی مطلب جالبی بود. ++